• PERSONALE
Logg inn

Personal innlogging

Du kan logge inn som PERSONALE. Velg innlogging nedenfor.

Personal innlogging

Logge inn som foresatt?

Logg inn som foresatt

Velkommen til IST Direkte

IST Direkte benytter cookies (informasjonskapsler) til å optimalisere nettstedet. Ved å bruke dette nettstedet samtykker du i vår bruk av cookies.

Ansvar for personopplysninger (Personvernerklæring):
Kommunen er ansvarlig for behandling av personopplysninger på dette nettstedet. Informasjon om hvordan du kontakter oss finner du på siden.
Kommunen behandler dine personopplysninger:
* for å kunne identifisere deg
* for å administrere dine personopplysninger og vedlikeholde relaterte tjenester og tilhørende funksjoner.

News


Behandling og håndtering av sensitiv informasjon

Vi minner om at personsensitive opplysninger ikke skal legges inn utsendelser, fritekstfelt eller øvrige tekstfelt tilgjengelig i systemet.


Oppdateringer

01.01.2024:
Vi jobber med å avvikle tjenesten IST Direkte, dermed vil vi ikke lenger oppdatere denne siden jevnlig. Viktig informasjon vil sendes ut via kundesenteret.

26.01.2023:
Pr. februar 2023 vil ikke lenger tjenesten "Opprett SMS-avtale" kunne benyttes av foresatte, de vil da kun ha mulighet til å opprette avtaler som innlogget foresatt.

08.06.2022:
Det leveres en endring som gjør at man kan se antall SMS som er sendt per foresatt. Dette vil man kunne se i detaljbildet for hver utsendt SMS.

09.03.2022:
Det er levert en endring som gjør at man via en innstilling kan sørge for at endringer i avdelingsnavn overføres fra IST Administrasjon til IST Direkte. Denne innstillingen kan settes per enhet, eller for kommunen i sin helhet. Ta kontakt med IST Kundesenter dersom det er ønskelig å aktivere dette.

06.01.2021:
Det er en feil forbundet med visning av avtaler i forhold til ukenummer. Teknikerne jobber med å rette dette og vi håper det ikke vil ta lang tid.

30.11.2020:
E-postvarslinger - Lenken for pålogging i varsler som sendes til foresatte har blitt fjernet. Den vil komme tilbake så snart som mulig.

19.06.2020:
Rettelser i systemet:
1) Flere kunder har opplevd at noen foresatte ikke har kunne logge inn - nytt kontobrev med brukernavn/passord har kun fungert en dag, men ikke dagen etter pga nattens synk. Lignende problematikk har også vært gjeldende for ID-porten. Denne feilen skal nå være rettet, foresattes innlogging skal ikke lenger bli resatt i løpet av natten. Opprett nytt kontobrev til foresatte, og be dem da logge inn og sette ønsket brukernavn og passord.
2) I tillegg har feilen forbundet med noen barn som enten har automatisk byttet avdeling eller blitt borte blitt rettet. Barna skal nå ikke lenger bli påvirket av nattens synk på denne måten.

02.05.2020:
Det er nå blitt gjort en endring i forhold til pålogging for foresatte med barn som har fremtidig plassering: Disse kan nå ikke logge inn i systemet før plasseringen starter.
Varsler vil ikke lenger inneholde en forhåndsvisning av meldingen, foresatte må logge inn for å se dette på sin oppslagstavle. Dette grunnet GDPR.
Varsler vil fortsatt gå ut til alle foresatte uavhengig av plasseringsstart, men dette jobber vi med å rette opp slik at kun de med aktive plasseringer får varsler.

03.04.2020: Noen kunder har opplevd at gruppenavn har forsvunnet i IST Direkte. Feilen er nå rettet. Merk; Navnene er nå lik de originale navnene, de er altså identisk som avdelingene i administrasjonssystemet. Så dersom gruppene skal ha andre navn, må dette endres til det dere ønsker.

25.03.2020: Ved felles utsendelser fra IST Direkte (SMS, nyheter, informasjon, oppslagstavle), så vil alle foresatte motta disse meldingene - også der barna har oppstart senere på året. (Disse kan sees under "Finn barn"). Dette har vi fått flere henvendelser på, og IST jobber for å finne en løsning på dette.
Dersom informasjonen som sendes ut kun gjelder barn med aktive plasseringer pr dags dato, kan det være et tips å legge inn en setning i hver utsendelse om at meldingen ikke gjelder barn med oppstart frem i tid.

21.01.2020: Vi har sett en økning i antall feilmeldte saker angående foresatte som forsvinner i løsninger under kontakter tilknyttet enkelte barn. IST er informert om feilen i systemet, og vi gjør det vi kan for å identifisere feilen og korrigere denne så snart som mulig. Dersom din enhet er påvirket av feilen, ta kontakt med Support for å få tilsendt en manuell løsning.


Fordeler med IST Direkte

IST Direkte forenkler den daglige kommunikasjonen mellom barnehage/SFO og hjemmet, og forenkler dermed daglige gjøremål for foresatte og ansatte.

- Effektiv dialog mellom enheten og hjemmet
- Helt mobilt via responsiv nettside
- Full oversikt over barnets tilstedeværelse og aktuelle avtaler
- Mer tid til barna
- Attraktiv og fremtidsrettet tjeneste til innbyggerne
- Oversikt og analyse av den daglige driften

FUNKSJONALITET
- Sjekk inn- sjekk ut
- Oppslagstavle med nyheter og ukeplan
- Meldinger, SMS og forum
- Sykefravær og fridager
- Påmelding til ferieperioder
- Timeplan for barnet
- Påmelding til foreldremøter



IST Direkte

COOKIES: Vi bruker informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service. Informasjonskapslene blir hovedsakelig benyttet for trafikkmåling og optimalisering av tjenesten. PERSONVERNERKLÆRING: Kommunen er ansvarlig for behandling av personopplysninger på dette nettstedet. Informasjon om hvordan du kontakter oss finner du på siden. Kommunen behandler dine personopplysninger for å kunne identifisere deg, for å administrere dine personopplysninger og vedlikeholde relaterte tjenester og tilhørende funksjoner.

Kontakt

IST International Software Technology AS
Elveveien 81
1366 Lysaker
Norge

www.ist.com
Tlf.: +47 21525000

Hjelp til innlogging

Er du en ny bruker?

Er det første gang du logger inn, må du logge inn med MinID. Når du er kommet inn i programmet kan du selv opprette en IST Direkte-bruker(brukernavn og passord).

Har du glemt ditt brukernavn eller passord?

Logg inn med MinID. Når du er logget inn kan du endre din IST Direkte-bruker under menyen Barnet.